Załóż bezpłatne konto

Poczta Polska

Firma z tradycją

Poczta Polska to firma, która na terenie kraju można pochwalić się największym doświadczeniem w transporcie listów i paczek. Instytucja powstała 18 października 1558 roku i została założona przez króla Polski Zygmunta Augusta. Dzień 18 października przyjął się jako święto polskich pocztowców. Od tamtego czasu firma nieprzerwanie świadczy usługi pocztowe. Poczta Polska jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa i bezpośrednio podlega właściwej jednostce ministerialnej. Obecnie na terenie kraju funkcjonuje ponad 7200 placówek Poczty Polskiej. Ustawowo Poczta Polska ma za zadanie świadczyć wszystkim obywatelom jednolite i w przystępnych cenach usługi pocztowe. Jednostka jest też jedną z firm, która na terenie Polski zatrudnia największą ilość pracowników.

Oferta KurierNetPlus

Firma świadczy również usługi bankowo-ubezpieczeniowe oraz logistyczne. Dzieje się to za pośrednictwem spółek z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej. Struktura spółek Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej prezentuje się następująco:

- Bank Pocztowy S.A.

- Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych

- Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

- Poczta Polska Usługi Cyfrowe Sp. z o.o.

- Pocztylion - Arka PTE S.A.

- POSTDATA S.A.

- Pocztowa Agencja Usług Finansowych S.A.

- POST-TEL Sp. z o.o.

Usługi cyfrowe Poczty Polskiej SA realizowane są za pośrednictwem internetowej platformy pod nazwą Envelo. Platforma ta dostępna jest również przez aplikację na urządzenia mobilne.

Paczki Pocztą Polską

Poczta Polska wśród swoich usług oferuje dostarczanie paczek. Standardowe oferty to wysyłka „Paczki pocztowej” (http://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/wysylka/paczki/paczka-pocztowa/) oraz „Paczka+” (http://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/wysylka/paczki/paczka/). Wysyłając paczkę wymagającej „specjalnego traktowania” należy skorzystać z następujących opcji:

- Paczka24 - przesyłki wysyłane w trybie ekspresowym, dostarczane są w ciągu 48h do odbiorcy. Paczki te mogą być ubezpieczane, a ich masa nie może przekraczać 20 kg. W opcji Paczka24 dostępna jest również usługa śledzenia przesyłki poprzez eMonitoring. Szczegółowe informacje pod adresem: http://www.poczta-polska.pl/biznes/towary/paczka-24/

- Paczka48 - wersja ekonomiczna usługi Paczka24. Towar dostarczany jest do odbiorcy w ciągu dwóch dni. Wysyłce przysługują również opcje dodatkowe, takie jak przesyłka za pobraniem, ubezpieczenie oraz eMonitoring. Więcej informacji pod linkiem: http://www.poczta-polska.pl/biznes/towary/paczka-48/

Poczta Polska SA oferuje również usługi kurierskie pod nazwą Pocztex. Opcja ta jest pełnowartościowym korzystaniem z usług kurierskich świadczonych przez narodowego operatora pocztowego.

Zamówienie kuriera z Pocztą Polską

Kurier Poczty Polskiej może być zamówiony w bardzo prosty sposób. Pierwsza z opcji, to zamówienie telefoniczne za pośrednictwem infolinii. Firma posiada dwa numery:

dla telefonów stacjonarnych - 804 104 104

dla telefonów komórkowych oraz z zagranicy - (+48) 43 842 0 842

Druga opcja to zamówienie kuriera poprzez użycie formularza dostępnego w witrynie internetowej Kuriera Poczty Polskiej (Pocztex). Link do formularza: https://www.pocztex.pl/zamow-kuriera/. Formularz ten jest bardzo prosty w obsłudze. Wadą jest jednak brak kalkulatora wyliczającego koszt za przygotowaną do wysyłki paczkę. Opcja ta znajduje się w odrębnej zakładce.

Paczkę można również nadać w dostępnych w całym kraju oddziałach Poczty Polskiej.

Do wysyłki paczka powinna być odpowiednio przygotowana. Poczta Polska służy informacjami na temat prawidłowego pakowania i zabezpieczania paczek. Na stronie internetowej dostępny jest przewodnik mówiący również o rodzajach przesyłek oraz jak prawidłowo wypełnić druk nalepki adresowej.

Oferta KurierNetPlus

Oferta KurierNetPlus

Doskonałym rozwiązaniem dla klientów korzystających z usług kurierskich jest oferta KurierNetPlus. Dzięki usługom firmy osoba zyskuje dostęp do panelu, za pośrednictwem którego z łatwością zamówi kuriera oraz skorzysta z kalkulatora cenowego. KurierNetPlus to godny zaufania partner. Dzięki ścisłej współpracy z liderami rynku logistycznego w kraju i na świecie klient do dyspozycji zyskuje najwyższą jakość świadczonych usług kurierskich, bezpieczeństwo i pełną satysfakcję. Partnerstwo kuriernetplus.pl z firmami kurierskimi owocuje także atrakcyjną ofertą cenową dla klientów.

Cennik Poczty Polskiej (Kurier Pocztex)

Koszty wysłania przesyłki za pośrednictwem usług kurierskich Poczty Polskiej są zróżnicowane. Wyliczenie ceny za wysyłkę jest uzależnione od wielu czynników. Istotne jest w jakiej taryfie paczka będzie wysyłana oraz jakie usługi dodatkowe zostaną wybrane przez klienta. Oczywiście, kluczowym jest również waga oraz rozmiar przesyłki. Witryna internetowa Poczty Polskiej została wyposażona w zaawansowany, a zarazem prosty w obsłudze kalkulator. Jest on dostępny pod adresem: http://cennik.poczta-polska.pl/usluga,krajowy_pocztex.html. Atrakcyjną opcją korzystania z kuriera Poczty Polskiej jest oferta kuriernetplus.pl.

Śledzenie przesyłek kurierskich Poczty Polskiej

Poczta Polska w swojej działalności wdraża nowoczesne technologie informatyczne. Dla klientów korzystających z usług przesyłania paczek oraz usług kurierskich dostępny jest system śledzenia przesyłek. Skorzystania z tego udogodnienia jest bardzo proste. Wystarczy wpisać numer przesyłki i kliknąć przycisk „szukaj”. Poczta Polska umożliwia tracking paczek tych, które są obsługiwane przez nią samą, jak i przez operatorów zagranicznych. Nawigacja w systemie jest intuicyjna i nie sprawia żadnego problemu. E-monitoring Poczty Polskiej jest dostępny pod adresem: http://emonitoring.poczta-polska.pl. Lokalizacje paczki realizowanej przez kuriera Pocztex klient sprawdzi pod linkiem: http://www.pocztex.pl/sledzenie-przesylek/.

Oferta kurierska Poczty Polskiej

Oferta kurierska Poczty Polskiej jest bardzo dobrze rozbudowana i dostosowana do przeróżnych potrzeb potencjalnych klientów. Usługi są realizowane w systemie „od drzwi do drzwi” („door-to-door”), a klient może skorzystać z wyboru odpowiedniego terminu dostarczenia przesyłki. Poczta Polska przygotowała kilka serwisów.

Kurier Miejski - dostarczenie przesyłki w ciągu 3 godzin w granicach administracyjnych miasta, a w ciągu 4 godzin poza granicami administracyjnymi, jednakże w odległości nie przekraczającej 40 km.

Kurier Krajowy - dostarczenie przesyłki w dniu nadania.

Ekspres 24 - dostarczenie przesyłki w przeciągu 24 godzin. Usługa realizowana dla przesyłek od większych gabarytach i masie. W tym serwisie dostępna jest opcja „Odbiór w punkcie” (wyszukiwarka punktów odbioru dostępna pod adresem: http://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl).

Kurier 48 - dostarczenie przesyłek w przeciągu 48 godzin realizowane w dwóch opcjach: Kurier 48 standard (dostarczenie bezpośrednio do odbiorcy) oraz Kurier 48 pobranie (dostarczenie do odbiorcy oraz pobranie od niego kwoty za przesyłkę). Przesyłki wysyłane poprzez usługę Kurier 48 mogą korzystać również z opcji „Odbierz w punkcie” (wyszukiwarka punktów odbioru dostępna pod adresem: http://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl).

Kurier Bezpośredni - opcja dostarczania przesyłek na konkretnych warunkach ustalanych bezpośrednio z klientem.

EMS - opcja dostarczania przesyłek w trybie międzynarodowym. Opcja ta jest mocno ograniczona. Przesyłki EMS realizowane są w dwóch opcjach:

- Document Pack - przesyłka nie może przekraczać masy 0,5 kg, a jej zawartość może ograniczać się do dokumentów lub korespondencji

- Kilo Pack - przesyłka nie może przekroczyć masy 1 kg, a jej zawartość może ograniczać się do dokumentów lub korespondencji.

W międzynarodowej usłudze EMS można wysłać paczkę również do masy 20 kg.

Szczegółowe informacje na temat rozbudowanych usług kurierskich Poczty Polskiej dostępne są na stronie internetowej firmy: http://www.pocztex.pl.

Gabaryty przesyłek kurierskich realizowanych przez Pocztę Polską

Możliwość nadania określonej gabarytowo przesyłki za pośrednictwem kuriera Poczty Polskiej jest uzależniona od serwisu.

Masa paczki określona jest następująco:

- Pocztex Kurier Krajowy - do 10 kg

- Pocztex Kurier 48 - do 30 kg (w tym do 8 kg kierowanych do odbioru w automacie pocztowym)

- Pocztex Kurier Miejski, Pocztex Ekspres 24 - do 50 kg

- Pocztex Kurier Bezpośredni - do 100 kg

EMS - opcja dostarczania przesyłek w trybie międzynarodowym:

- Document Pack - do 0,5 kg

- Kilo Pack - do 1 kg

- pozostałe - do 20 kg

Wymiary paczek określone są następująco:

Kurier Krajowy - 20 cm x 40 cm x 50 cm / dla rulonu - 20 cm x 150 cm

Kurier Miejski, Ekspres 24 (jako przesyłka niestandardowa) - od 250 cm do 300 cm sumy długości, szerokości i wysokości paczki

Kurier Bezpośredni - do 300 cm sumy długości, szerokości i wysokości paczki

Kurier Standard („Odbiór w punkcie”) - 58 cm x 63 cm x 37 cm

Obsługa firm

Poczta Polska oferuje całą paletę atrakcyjnych usług dla firm. Dzięki tym wariantom Poczta Polska obsługuje korespondencję firmy, wysyłkę towarów, oferuje szereg usług finansowych i logistycznych. Na stronie internetowej Poczty Polskiej dostępny jest specjalny formularz, za pośrednictwem której przedstawiciele Poczty kontaktują się z firmą i przedstawiają odpowiednią dla klienta ofertę.

Obsługa sklepów internetowych (e-Commerce)

Obserwując rozwój handlu internetowego Poczta Polska wychodzi ze specjalną ofertą dla przedsiębiorców działających w branży e-Commerce. Popularność sklepów internetowych ciągle rośnie. Do obsługi tej dziedziny handlu konieczne są usługi pocztowe i kurierskie. Poczta Polska oferuje obsługę wysyłek towarów i listów, a także dodatkowe usługi marketingowe oraz finansowe dedykowane dla handlu internetowego. Platforma Envelo ułatwia zarządzanie wysyłkami i jest dostępna dla klientów korzystających z rozwiązać dla e-Commerce Poczty Polskiej. Więcej informacji na ten temat znajduje się pod adresem: https://ecommerce.poczta-polska.pl.

 

Tanie wysyłki K-EX / GEIS

Infolinia i dane kontaktowe

Z uwagi na rozbudowaną sieć placówek Poczty Polskiej kontakt z firmą jest bardzo łatwy. Najbliższa jednostka może być zlokalizowana przez specjalną wyszukiwarkę znajdującą się na stronie internetowej Poczty Polskiej pod linkiem: http://placowki.poczta-polska.pl.

Adres Centrali:

Centrala Poczty Polskiej S.A.

ul. Rodziny Hiszpańskich 8

00-940 Warszawa

tel.: 22 656 50 00

Infolinia Poczty Polskiej czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 20:00 jest dostępna pod numerami:

- 801 333 444 - z telefonów stacjonarnych (opłata jak za połączenie lokalne)

- (+48) 438 420 600 z telefonu komórkowego i z zagranicy (opłata wg cennika operatora)

Wybrane dane kontaktowe e-mail do konkretnych działów Poczty Polskiej:

- Usługi pocztowe: uslugi.pocztowe@poczta-polska.pl

- Usługi finansowe: uslugi.finansowe@poczta-polska.pl

- Skargi: skargi@poczta-polska.pl

Opinie na temat usług kurierskich Poczty Polskiej

Doświadczenie Poczty Polskiej SA czyni z nią firmę i usługodawcę godnego zaufania. Na podstawie badań opinii, portali zbierających dane na temat usług kurierskich świadczonych przez Pocztę Polską przedstawia się bardzo pozytywny wynik. Dane te wskazują ponad 83% zadowolonych klientów, zarówno biznesowych, jak i indywidualnych. Taka statystyka pozwala na zaufanie Poczcie Polskiej w dziedzinie świadczonych usług.

Poczta Polska vs firmy kurierskie - najważniejsze różnice

Do pewnego czasu różnica pomiędzy usługami Poczty Polskiej, a tymi świadczonymi przez firmy kurierskie była duża. Jednakże rozwój narodowego operatora pocztowego sprawił, iż wprowadził on usługi kurierskie, które zbieżne są działalnością firm kurierskich. Teraz wspólną domeną jest szybka dostawa, dostęp do całej gamy usług dodatkowych, możliwość monitorowania przesyłki, dostarczanie w systemie „od drzwi do drzwi” oraz unikanie kolejek na poczcie dzięki opcji zamówienia kuriera. Natomiast podstawową różnicą w usługach kurierskich Poczty Polskiej jest ograniczona możliwość nadawania paczek kurierskich w zasięgu międzynarodowym oraz w przesyłaniu przesyłek ponadgabarytowych.

Poczta Polska - FAQ (Najczęściej zadawane pytania)

1. Jak złożyć reklamację?

W sytuacji nienależytego wykonania usługi klientowi przysługuje prawo do reklamacji i rekompensaty. W tym celu warto skontaktować się z infolinią Poczty Polskiej. Infolinia Poczty Polskiej czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 20:00 jest dostępna pod numerami:

- 801 333 444 - z telefonów stacjonarnych (opłata jak za połączenie lokalne)

- (+48) 438 420 600 z telefonu komórkowego i z zagranicy (opłata wg cennika operatora)

Można również kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: uslugi.pocztowe@poczta-polska.pl

Reklamację klienci składają poprzez:

- wypełnienie formularza on-line (wymaga dodania załącznika). Formularz dostępny pod adresem: https://ereklamacje.poczta-polska.pl;

- wypełnienie druku formularza dostępnego w każdej placówce pocztowej lub do pobrania na stronie internetowej Poczty Polskiej:

*przesyłki pocztowe krajowe: http://www.poczta-polska.pl/hermes/uploads/2015/05/wzór-formularza-reklamacyjnego.pdf

*przesyłki pocztowe zagraniczne: https://ereklamacje.poczta-polska.pl/dl/Reklamacja_CN_08_editable.pdf

Wszelkie skargi i uwagi można zgłaszać pod specjalnie dedykowanym adresem e-mail: skargi@poczta-polska.pl

2. Czy w serwisach kurierskich Poczty Polskiej paczki są ubezpieczone?

W cenie usługi kurierskiej Poczty Polskiej wliczone jest ubezpieczenie przesyłki. Ubezpieczenie wliczone obowiązuje dla klientów indywidualnych w serwisach Kurier Miejski, Kurier Krajowy, Kurier Bezpośredni, Ekspres 24, także dla klientów z zawartą umową w serwisie Kurier 48. Wartość przesyłki nie może przekraczać wartości 1000 PLN. Dla klientów, którzy podpisali umowę na świadczenie usług kurierskich z Pocztą Polską obowiązuje również opcja wliczonego w cenę przesyłki ubezpieczenia paczki do wartości 5000 PLN we wszystkich serwisach kurierskich. Warunki dodatkowego ubezpieczenia są określane według odrębnych zasad.

3. W jakich godzinach dostarczane są przesyłki?

Godziny dostarczenia przesyłek uzależnione są od wybranego serwisu. Standardowo paczki dostarczane są do godziny 17:00. Istnieją jednak opcje dostarczenia w godzinach późniejszych, także w soboty. Szczegółowe dane dotyczące czasu dostarczenia przesyłek dostępne są na stronie www.pocztex.pl oraz w przewodniku do usługi Pocztex pod linkiem: http://www.poczta-polska.pl/hermes/uploads/2017/06/Przewodnik-po-usludze-POCZTEX.pdf.

4. W jakich godzinach otwarte są placówki Poczty Polskiej?

Godziny otwarcia placówek Poczty Polskiej są różne w zależności od konkretnej placówki. W celu pozyskania informacji na temat godzin otwarcia konkretnej jednostki można skorzystać z wyszukiwarki placówek pod adresem: http://placowki.poczta-polska.pl