General Logistics Systems D.V. (GLS) to jedna z ważniejszych firm zajmujących się logistyką i transportem towarów na terenie Europy. Staż przedsiębiorstwa, choć czasowo nie długi, może pochwalić się dużym doświadczeniem. GLS powstało w roku 1999 w Holandii. Siedzibą firmy jest Amsterdam. GLS dociera do 41 krajów Europy oraz do Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. Firma dysponuje liczbą ponad 1000 oddziałów, zatrudnia ponad 17 000 pracowników oraz posiada około 26 000 pojazdów w swojej flocie. Liczby te są niezwykle imponujące biorąc pod uwagę czas powstania firmy i obecności na rynku w branży logistycznej. Na terenie Polski firma działa pod nazwą General Logistics Systems Poland Spółka z. o.o., a jej siedziba mieści się w Głuchowie w województwie wielkopolskim.
Firma GLS oferuje usługi kurierskie zarówno klientom biznesowym, firmom, jak i klientom indywidualnym. Przedsiębiorstwo opiera swoje usługi głównie na systemie IT, dlatego też zamówienia realizowane są przede wszystkim za pośrednictwem systemów komputerowych. Zamówienie kuriera GLS dla klientów biznesowych jest ustalane na podstawie warunków podpisywanej umowy. Klienci indywidualni mogą skorzystać z punktów PracelShop GLS, których na terenie całego kraju jest około 1500.
Aby znaleźć punkt ParcelShop wystarczy skorzystać z wyszukiwarki znajdującej się na stronie internetowej firmy GLS (https://gls-group.eu/PL/pl/oddzialy-punkty-parcelshop), a następnie udać się do jednostki w celu nadania paczki. Firma oferuje również opcję GLS ParcelVan. Polega ona na odebraniu paczki bezpośrednio od nadawcy. Aby z niej skorzystać konieczny jest bezpośredni kontakt z najbliższym oddziałem GLS w celu umówienia się na odbiór. W witrynie internetowej znajduje się również przyjazny kalkulator cen za nadawaną przesyłkę, dzięki któremu klient bez problemu obliczy wartość usługi.
Dla klientów biznesowych nie występuje ograniczenie wagowe. Dla paczek nadawanych przez punkty ParcelShop takie limitacje są określone, a mianowicie przesyłki krajowe nie mogę przekroczyć 31,5 kg, a zagraniczne 50 kg. Dostęp do narzędzi można mieć również poprzez aplikację GLS na urządzenia mobilne.
Oferta KurierNetPlus to atrakcyjny wariant dostępu do usług najlepszych firm logistycznych i kurierskich na rynku. Za pośrednictwem kuriernetplus.pl klient zamówi kuriera GLS, nada przesyłkę i będzie korzystać z doświadczenia i wszystkich dostępnych opcji oferowanych przez firmę bez konieczności podpisywania odrębnej umowy z GLS. Dzięki KurierNetPlus klient zdobywa dostęp do zarządzania wysyłką towarów, monitorowania przesyłek oraz wielu innych dodatkowych usług. KurierNetPlus to doskonały partner biznesowy, z pomocą którego zarządzanie zadaniami logistycznymi stanie się łatwe i przyjemne. Dodatkowo, dzięki świetnej współpracy KurierNetPlus z firmami świadczącymi usługi kurierskie, klient korzysta z atrakcyjnych ofert cenowych.
Firma GLS bardzo prężnie rozwija swój system informatyczny. Korzystając z najnowocześniejszych technologii, wprowadzając je w życie, umożliwia swoim klientom pełną kontrolę nad wysyłanym towarem. Monitorowanie przesyłek w GLS jest bardzo proste. Na stronie internetowej firmy dostępny jest panel śledzenia przesyłki. Po wpisaniu numeru przewozowego paczki i kliknięciu „enter” bądź ikonki obok pola, w którym wpisywany jest numer, klient uzyskuje dostęp do informacji na temat statusu realizacji wysyłki oraz miejsca, gdzie dana paczka się znajduje. Dla klientów posiadających konto w systemie GLS przewidziane są usługi szczegółowe. Tracking GLS poza witryną internetową jest dostępny również za pośrednictwem dedykowanej aplikacji na urządzenia mobilne.
General Logistics Systems dostarcza paczki na terenie kraju oraz do 41 krajów Europy i USA. Przesyłki krajowe realizowane są w usłudze BusinessParcel. Dla usług międzynarodowych GLS proponuje dwa serwisy: EuroBusinessParcel - dostarczenie na terenie Europy oraz GlobalBusinessParcel - dostarczenie do dużych centrów biznesowych na całym świecie. Firma proponuje również dostawę ExpressParcel, w której gwarantuje dostarczenie przesyłki na drugi dzień do godziny 10:00 lub 12:00. Ponadto GLS w swojej ofercie posiada cały zestaw usług dodatkowych. Szczegóły oferty pod adresem: https://gls-group.eu/PL/pl/uslugi-dodatkowe.
Nadając paczkę GLS klient ma możliwość skorzystania z różnych wariantów. Klienci indywidualni mogą korzystać z punktów ParcelShop GLS (nadanie paczki w punkcie) lub GLS ParcelVan (odbiór paczki u nadawcy). Dla klientów biznesowych firma przygotowała specjalne taryfy. Za pośrednictwem platformy GLS ADE-Plus klient online zarządza transportem przesyłek. Aplikacja umożliwia pełną kontrolę nad wysyłką, łącznie z tworzeniem etykiet, generowaniem raportów, statystyk, czy wystawianiem faktur do paczek. Ten rozbudowany wysyłkowy system informatyczny jest ciągle udoskonalany przez firmę. GLS proponuje także takie rozwiązania, jak GLSI-Plus - specjalną aplikację do obsługi wysyłki; UniBox - system umożliwiający automatyczną wymianę danych z GLS oraz YourGLS - opcję umożliwiającą wysyłkę online.
Firma GLS konkretnie określa gabaryty przewożonych przesyłek. Zależą one od wybranego serwisu.
BusinessParcel
Waga: do 31,5 kg
Wymiary: szerokość - 80 cm / wysokość - 60 cm / długość - 200 cm // wymiar całościowy: 300 cm
EuroBusinessParcel
Waga: do 50 kg
Wymiary: szerokość - 80 cm / wysokość - 60 cm / długość - 200 cm // wymiar całościowy: 300 cm
GlobalBusinessParcel
Waga: do 50 kg
Wymiary: szerokość - 80 cm / wysokość - 60 cm / długość - 200 cm // wymiar całościowy: 300 cm
Opłaty za paczkę wysłaną za pośrednictwem GLS są uzależnione od gabarytów przesyłki oraz wybranych usług dodatkowych. Prostych obliczeń można dokonać za pomocą dostępnego w witrynie internetowej firmy kalkulatora.
Dla klientów zainteresowanych regularnym nadawaniem paczek: https://gls-group.eu/PL/pl/regularne-nadawanie-paczek/kalkulator-produktow
Dla klientów zainteresowanych okazjonalnym nadawaniem paczek: https://gls-group.eu/PL/pl/okazjonalne-nadawanie-paczek/oplata-za-paczke
Czas dostawy paczek uzależniony jest od wybranej przez klienta konkretnej usługi.
BusinessParcel - w przypadku braku jakichkolwiek przeszkód, paczka z reguły dostarczana jest w ciągu 24 godzin na terenie całego kraju.
EuroBusinessParcel - standardowy czas realizacji dostawy przesyłek na terenie 41 krajów Europy to przedział od 48 do 96 godzin.
GlobalBusinessParcel - dostarczenie przesyłki do wybranego centrum biznesowego na świecie odbywa się według warunków omówionych bezpośrednio z klientem
ExpressParcel - opcja dostępna na terenie kraju, gwarantuje dostarczenie przesyłki na następny dzień na godzinę 10:00 lub 12:00.
Dla firm i klientów biznesowych firma General Logistics System oferuje specjalne systemy zarządzania logistycznego. Nowoczesne technologie informatyczne wprowadzane przez General Logistics Systems pozawalają na pełną kontrolę nad wysyłką. Przedsiębiorstwo zapewnia zarządzanie transportem przesyłek online dzięki aplikacji GLS ADE-Plus. System ten posiada całą gamę usług dodatkowych i udogodnień (tworzenie etykiet, fakturowanie, tworzenie raportów i statystyk). Dzięki systemom takim jak GLSI-Plus, UniBox i YourGLS firma jest sprawnie zarządzana na polu logistyki. Rozwiązania te są idealne dla przedsiębiorców działających w branży e-Commerce. Sklepy internetowe potrzebują zorganizowanego i sprawnego zarządzania wysyłanym towarem, dlatego też zaawansowany technologicznie system IT firmy GLS wydaje się być dobrym rozwiązaniem. W celu ustalenia warunków współpracy GLS zachęca do kontaktu: https://gls-group.eu/PL/pl/gls-kontakt.
Infolinia GLS dostępną jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 19:00 oraz w sobotę w godzinach od 7:00 do 15:00 pod numerami:
Infolinia dla telefonów stacjonarnych: (+48) 804 262 262
Infolinia dla telefonów komórkowych: (+48) 46 814 82 20
Dane kontaktowe do oddziałów GLS na terenie Polski zestawione są w poniższej tabeli. Szczegółowe informacje na temat oddziałów i punktów ParcelShop dostępne pod linkiem: https://gls-group.eu/PL/pl/oddzialy-punkty-parcelshop
Miasto | Adres | Tel. kontaktowy | Pn-pt |
Białystok | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Elewatorska 11/1 15-620 Białystok | (+48) 85 664 70 70 | 9:00 - 18:00 |
Bielsko Biała | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Cegielniana 41 43-300 Bielsko-Biała | (+48) 33 828 12 70 | 9:00 - 18:00 |
Bydgoszcz | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Potulicka 28 86-065 Łochowo | (+48) 52 325 74 50 | 9:30 - 19:00 |
Czeladź | GLS Poland Sp. z o.o. ul. 3-ci Szyb 3 41-250 Czeladź | (+48) 32 368 76 00 | 9:00 - 19:00 |
Częstochowa | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Al. Pokoju 43 42-207 Częstochowa | (+48) 34 377 84 80 | 10:00 - 18:00 |
Ełk | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Suwalska 9a 19-300 Ełk | (+48) 87 739 4150 | 10:00 - 18:00 |
Gdańsk | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Starogardzka 12 83-010 Straszyn | (+48) 58 320 60 00 | 10:00 - 18:00 |
Gorzów Wielkopolski | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Niemcewicza 28 66-400 Gorzów Wielkopolski | (+48) 95 720 97 80 | 9:00 - 18:00 |
Kalisz | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Strażacka 5 63-460 Nowe Skalmierzyce | (+48) 62 762 96 80 | 10:00 - 18:00 |
Kielce | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Zagnańska 27 25-563 Kielce | (+48) 41 343 57 80 | 9:00 - 18:00 |
Koszalin | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Zwycięstwa 282d 75-671 Koszalin | (+48) 94 316 25 80 | 11:00 - 18:00 |
Kraków | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Szwedzka 12 32-050 Skawina | (+48) 12 683 78 00 | 9:00 - 19:00 |
Legnica | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Płk. K.Myrka 32 59-220 Legnica | (+48) 76 850 52 80 | 9:00 - 18:00 |
Lublin | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Mełgiewska 30f 20-234 Lublin | (+48) 81 531 82 24 | 9:00 - 18:00 |
Łódź | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Ozorkowska 31 95-010 Stryków | (+48) 42 710 64 00 | 9:00 - 19:00 |
Nowy Sącz | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Nawojowska 101 33-300 Nowy Sącz | (+48) 18 444 01 40 | 10:00 - 18:00 |
Nowy Targ | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Ludźmierska 29 34-400 Nowy Targ | (+48) 18 261 25 20 | 10:00 - 18:00 |
Olsztyn | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Cementowa 2 10-429 Olsztyn | (+48) 89 537 21 40 | 9:30 - 18:00 |
Opole | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Głogowska 47 45-315 Opole | (+48) 77 403 06 60 | 10:00 - 18:00 |
Piła | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Przemysłowa 36 64-920 Piła | (+48) 67 211 83 20 | 9:00 - 20:00 |
Płock | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Przemysłowa 27 09-400 Płock | (+48) 24 352 04 70 | 10:00 - 18:00 |
Poznań | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Tęczowa 10 62-052 Komorniki | (+48) 61 897 28 00 | 9:00 - 19:00 |
Rzeszów | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Rudna Mała 47J 36-060 Głogów Małopolski | (+48) 17 875 12 80 | 9:00 - 19:00 |
Siedlce | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Artyleryjska 37 08-110 Siedlce | (+48) 25 640 38 20 | 9:00 - 18:00 |
Słupsk | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Leszczynskiego 8 76-200 Słupsk | (+48) 59 845 76 50 | 11:00 - 18:00 |
Szczecin | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Szczecińska 4 72-123 Kliniska Wielkie | (+48) 91 466 44 00 | 10:00 - 18:00 |
Warszawa | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Ciupagi 1 03-016 Warszawa | (+48) 22 587 00 00 | 9:00 - 20:00 |
Warszawa | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Fajansowa 1 02-217 Warszawa | (+48) 22 573 26 00 | 9:00 - 20:00 |
Wrocław | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Paprotna 10 51-117 Wrocław | (+48) 71 323 90 00 | 9:00 - 19:00 |
Zielona Góra | GLS Poland Sp. z o.o. ul. Zawada-Łąkowa 1b 66-001 Zielona Góra | (+48) 68 321 30 30 | 9:00 - 18:00 |
Dane dostępne na portalach internetowych badających opinie na temat firmy General Logistics System przedstawiają zadowalające wyniki. Opinie klientów biznesowych oraz indywidualnych wykazują, że około 87% korzystając z usług GLS jest usatysfakcjonowana.
Każdy klient ma prawo do reklamacji w przypadku nienależytego wypełnienia zadania przez GLS oraz w różnych sytuacjach powodujących niezadowolenie klienta. Reklamacje składane są za pomocą ogólnego formularza kontaktowego GLS. Żeby być pewnym szybkiej realizacji reklamacji konieczne jest podanie numeru paczki lub Track-ID z awiza. GLS zachęca również do kontaktu telefonicznego poprzez infolinię GLS dostępną od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 19:00 oraz w sobotę w godzinach od 7:00 do 15:00 pod numerami:
Infolinia dla telefonów stacjonarnych: (+48) 804 262 262
Infolinia dla telefonów komórkowych: (+48) 46 814 82 20
Przesyłki dostarczane przez GLS są ubezpieczone. Dane dotyczące ubezpieczenia są następujące (zależnie od wyboru opcji):
- BusinessParcel - odpowiedzialność do wysokości wartości towaru, maksymalnie 6.000 zł za paczkę
- EuroBusinessParcel - odpowiedzialność zgodnie z obowiązującym Regulaminem
- GlobalBusinessParcel - odpowiedzialność do wartości towarów, zgodnie z Konwencją Montrealską
- ExpressParcel - odpowiedzialność do wysokości wartości towaru, maksymalnie 6.000 zł za paczkę
Nie ma możliwości, a kurier nie ma obowiązku czekać na sprawdzenie przesyłki przed podpisaniem jej odbioru.
Paczki przez kurierów GLS dostarczane są od poniedziałku do piątku, w wybranych opcjach, również w soboty. Firma nie określa godzin. Zwykle są to godziny od porannych do późno popołudniowych. Odbiorca jest informowany o próbach dostarczenia. W przypadku nieudanej drugiej próby dostarczenia, paczka trafia do centrum dystrybucji, gdzie będzie dostępna do odbioru przez okres 9 dni, po czym wróci do nadawcy. Informację na temat godzin pracy oddziałów i ParcesShop-ów znaleźć poprzez wyszukiwarkę pod adresem: https://gls-group.eu/PL/pl/oddzialy-punkty-parcelshop.