Załóż bezpłatne konto

E-commerce

W czasach, gdy coraz więcej spraw możemy załatwić przez internet, e-commerce, czyli handel elektroniczny wydaje się zjawiskiem tak naturalnym jak wyprawa z koszykiem do supermarketu. Do robieniem zakupów online przekonuje nas nie tylko wygoda i wciąż nowe, powstające jak grzyby po deszczu, platformy i aplikacje, ale również korzystne ceny i możliwość skorzystania z promocji i rabatów. Nie bez znaczenia jest także dostęp do dużo szerszej oferty, niż w przypadku handlu tradycyjnego. Dziś bez wychodzenia z domu jesteśmy w stanie kupić dosłownie wszystko, a do ścisłej czołówki naszych zakupowych wyborów online należą odzież, obuwie, akcesoria, książki, prasa, płyty filmy oraz sprzęt RTV i AGD. Coraz częściej też decydujemy się na zamawianie usług przez internet, dosłownie w każdej branży na rynku.

Rozwiązania e-commerce wysylka kurierska

Definicja E-commerce

Zamiast posługiwać się angielskim terminem „e-commerce” równie dobrze używać możemy polskiego zwrotu „handel elektroniczny”, co od razu wiele nam wyjaśnia. W e-commerce chodzi o wykorzystanie urządzeń elektronicznych do dokonania transakcji handlowych. Dziś najchętniej do kupowania przez internet używamy domowych lub firmowych komputerów, ale też wielu z nas potrafi zamówić usługę lub towar podczas spaceru czy podróży za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak smartfony, laptopy czy tablety. W zależności od tego czy zawierając transakcję handlową online występujemy jako osoba fizyczna, czy też reprezentant przedsiębiorstwa, uczestniczymy w jednym z czterech typów e-commerce:

  • B2B, czyli business-to-business- oznacza handel elektroniczny między przedsiębiorstwami, do którego wykorzystuje się między innymi EDI, czyli komunikat elektroniczny do bezpośredniej wymiany danych między systemami komputerowymi partnerów biznesowych.

  • B2C, czyli business-to-consumer – ma miejsce wtedy, gdy przedsiębiorstwo sprzedaje swoje towary lub usługi klientom indywidualnym, a więc są to typowe dla nas zakupy online w sklepach internetowych,

  • C2C, czyli consumer-to-consumer – tutaj sprzedawcą i nabywcą są zwykli konsumenci, a nie przedsiębiorstwa; przykładem są liczne, powszechnie znane platformy aukcyjne w Polsce i za granicą, których nazw nie trzeba nam z pewnością przypominać,

  • C2B, czyli consumer-to-business – jako zwykły konsument również możemy zaoferować coś na sprzedaż przedsiębiorstwom.

Historia handlu elektronicznego w Polsce

Jak można się dowiedzieć w artykule zamieszczonym na stronie ehandelmag.com, polski rynek e-commerce sięga swoją historią do roku 1997, kiedy to firma Terent uruchomiła pierwszy sklep internetowy w naszym kraju. W dwa lata później działały już e-sklepy marki Merlin.pl oraz Empik.pl.

W tym samym, 1999 roku powstała również, jak dotąd najpopularniejsza, platforma transakcyjna on-line w Polsce, której społeczność liczy ponad 14 milionów użytkowników. Mowa oczywiście o Allegro.pl. Początek dwudziestego pierwszego wieku to dynamiczny rozwój branży e-commerce na naszym rynku. Do prekursorów dołączają coraz liczniejsze e-sklepy z różnych branż, w tym spożywczej, motoryzacyjnej oraz RTV i AGD.

Uruchamiane są także kolejne systemy aukcyjne. Trzeba zauważyć, że na rozwój handlu elektronicznego mają ogromny wpływ różnego typu konferencje, targi jak również nagrody branżowe. W 2015 roku wartość polskiego rynku e-commerce szacowano na 30-33 mld złotych (rp.pl), a stale rosnące zainteresowanie zakupami online ze strony klientów indywidualnych i biznesowych stanowi dobrą prognozę na przyszłość.

Oferta tanich przesyłek dla biznesu

Sprzedaż internetowa nie mogłaby istnieć bez sprawnego systemy wysyłkowego. Klienci e-sklepów zamawiając towary online oczekują terminowej dostawy przesyłki w nienaruszonym stanie, a do tego chcą, by koszty transportu nie wpłynęły zbytnio na cenę zakupu.

Stąd dla prowadzących sklepy online tak istotny jest wybór odpowiedniego partnera do przewozu paczek. Musi on nie tylko gwarantować terminowość i bezpieczeństwo dostarczanych przesyłek, ale również zaoferować niskie ceny.

Rozwiązania E-commerce KurierNetPlus

Właściciele sklepów internetowych mogą skorzystać na przykład z oferty firmy KurierNetPlus, która oddaje do ich dyspozycji jeden z najbardziej zaawansowanych systemów na rynku. Dzięki dopracowanemu w najmniejszych szczegółach API serwisu kuriernetplus.pl możliwa jest integracja dowolnego systemu internetowego z platformą tanich przesyłek kurierskich.

Klienci zamawiający towary online zyskują jednoczesny dostęp do zamówienia kuriera z dostawą na wskazy adres lub do punktu odbioru.Solidni partnerzy KurierNetPlus, do których należą między innymi DHL, DPD, UPS, PACZKOMATY INPOST gwarantują terminowe dostarczenie towaru oraz możliwość monitorowania trasy paczki podczas realizowania dostawy.